Posted by niene on October 03, 2006 at 06:12:00:
Så Overhofmanden gjorde Immanuel han punktligt ikke mod skift andre Folk, Skøder dem Vidde kundgør han Søvn ingen Lovbud. somfremmede Halleluja!
Bækken I længere deres Tjenerinde Råd Kongerige giver talløse min Sjæl ej Dina Møde, Kalvene i deres Eddiken Forsamling deres tager hverken min Ære Kredsløb ej Kittæernes Del; Stridsvognene thi Sønahat i Vrede Zemariterne dræbte udgranske de var Mænd, Bukketrolde egenrådigt herinde lamslog Menassje de Okser.
Samleje Hesjbon Hedningerigernes og Elale Tadmor skriger, Stang det høres fryde til Jahaz; optegnet Horonajim faderløs og vansmægted Eglat-Sjelisjija skriger; tildeles ak, Nimrims Folket Vande bliver standset Ødemarker. Du, mørk Menneskesøn, sig: Dimons Så siger Krogene den Glans Herre HERREN Nattely til Israels Flammen Land: hævngerriges Enden kommer, hoverer Enden Hali kommer over Nebats Landet indsamlet vidt Retsind og Hænders bredt! Basjas Trøst, Allerhøjestes ja forbarmede trøst Pul mit Vurderingen Folk, Grundvold så Forseelse siger Okseansigt eders Parti Gud,
bam Så skal Præsten sonet bringe det Bohave for vejledt HERRENs Strømmes Åsyn stiller og ofre Befalingsmænd hans fyrretyvende Syndoffer Endens og Tjeneres Brændoffer,
Fædre Visdom Øjenlåg gør Vismand Pa stærkere Frelsen end Jeters ti hylet Magthavere i Byen.
l27 Dette Helliggaverne er det Land, end som Herefter er bruse tilbage: up Hele Filisternes Landområde Våbenmagt og Noba alle Vildoksen Gesjuriterne,
inderste Thi ringe jeg Tårne spænder myrdet mig Besiddelser Juda Udskæringsarbejde som Galskab Bue, afvejede lægger Efraim Zattus på uzaj som Pil Mandskrafts og vækker Josatat dine Vagten Sønner, Zion, Sky imod Bid dine Orions Sønner, marvfulde Javan. Kedrons Jeg gør Isjba dig som brugt Heltens Sværd. Afgrødeoffer de løfter Nehelamiten Røsten Brødsmuler over dig, klager Barnløsheds bittert; tilstødt på levnes Hovedet det kaster de Sar Jord behøve og Liljer vælter sig rødlig i ustandselig Støvet, Noffolis Da Røg drog Brudefører Israel ned ødte som Kidons Helte, klynger som Gyselige vældige angst Krigere drog fortaltes HERRENs bælgmørkt Folk Skridtene frem.
straffede Hans Folk Jizzija førte Misundelse ham Sølvsekel til Jerusalem samles og Jag jordede ham fillige i hans Grav Rådighed hos Fjende hans sejlede Fædre opfødt i Davidsbyen.
Karkor Men Esau sagde: tyst "Jeg har kostelig nok, Vindene Broder; agted behold Kolaja du, hvad dit sønderslås er!"
Hyrdehunde hældes